Etický kódex nášho obchodu

Tento etický kódex je základným súborom zásad, ktoré sa snažíme dodržiavať pri prevádzke nášho online a kamenného obchodu.
 

1 - Férové a transparentné správanie

Samozrejmosťou je spravodlivé a transparentné zaobchádzanie so všetkými zákazníkmi, dodávateľmi a ďalšími partnermi. Vždy vám sami radi poskytneme všetky relevantné informácie a neodporučíme vám niečo, čo podľa vašej situácie a potrieb nepotrebujete. Ide nám aj o to, aby nás naša práca bavila. A to je pre nás možné len s otvoreným a čestným prístupom k podnikaniu 🙂

2 - Spokojnosť zákazníkov

Spokojnosť zákazníka je pre nás základom fungujúceho obchodu. Sme si plne vedomí, že bez nich by naša spoločnosť nemohla fungovať. Preto ak vám pri nákupe niečo nevyhovovalo, prípadne ste niečo reklamovali, veľmi oceníme, ak nám o tom poviete, aby sme sa nabudúce mohli zlepšiť. A rovnako ako v prípade prvého bodu, vaša spokojnosť dáva našej práci zmysel a pomáha nám motivovať k rozvoju našej firmy.

3 - Férová cenová politika

Férová cenová politika pre nás okrem iného znamená, že u nás nenájdete žiadne umelé zľavy ani umelé darčeky. V online prostredí sa napríklad často stretnete s tým, že predajca ponúka k výrobku niečo ako darček, čo je automaticky súčasťou balenia od výrobcu - typicky napríklad pri plynových griloch je ako darček prezentovaná hadica na pripojenie grilu k plynovej fľaši. Niekedy sa na tejto situácii smejeme, baví nás, ale u nás ju nenájdete 🙂 Férová cenová politika pre nás mimochodom znamená aj to, že máme vždy rovnaké ceny v e-shope aj v kamennej predajni.

4 - Na našej webovej stránke používame len vlastnú tvorbu

Rešpektujeme autorské práva a na našu webovú stránku pridávame len vlastné písané texty a vlastné obrázky alebo videá. Zároveň vo veľkej miere využívame fotografie dodané našimi dodávateľmi. Snažíme sa však písať len vlastné texty založené na našich osobných skúsenostiach. Nepoužívame cudzí obsah ani nič nekopírujeme. Bohužiaľ sme sa stretli s konkurenciou, ktorá si chcela našu prácu privlastniť.

5 - Snaha o čo najmenší vplyv na životné prostredie

Snažíme sa, aby naše aktivity mali čo najmenší negatívny vplyv na našu planétu. Preto napríklad recyklujeme obaly od dodávateľov na balenie zásielok alebo ponúkame možnosti doručenia, ktoré kompenzujú uhlíkovú stopu dopravy (služba GLS Green). V tejto oblasti však určite máme čo zlepšovať a radi by sme na tom v blízkej budúcnosti zapracovali.

6 - Snaha o zapojenie sa do charitatívnej činnosti

Chceli by sme, aby naša spoločnosť mala charitatívny presah. Mimochodom, od toho sa odvíja aj jej názov - Dobromarket s.r.o. Vytváranie zisku nikdy nebolo jediným cieľom nášho podnikania. Počas celého nášho pôsobenia nám celkom úprimne záležalo na tom, aby sme našim zákazníkom poskytovali skutočný úžitok a kvalitné služby. A práve dobročinná činnosť spoločnosti je ďalším krokom. Preto napríklad od roku 2023 za každú recenziu nášho obchodu na Heureke alebo Googli a za každú recenziu výrobku na našej webovej stránke venujeme 100 Kč na charitatívne účely.

7 - Poctivé dodržiavanie všetkých zákonných požiadaviek a krok navyše

Tento bod je samozrejmý, ale pravdepodobne sem aj tak patrí. Plne dodržiavame všetky právne predpisy, pričom osobitnú pozornosť venujeme napríklad tým, ktoré chránia práva spotrebiteľov alebo GDPR. V mnohých z týchto oblastí sa snažíme ísť nad rámec toho, čo stanovuje zákonné minimum. Preto napríklad vybavujeme reklamácie do niekoľkých pracovných dní namiesto 30-dňovej zákonnej lehoty. Alebo môžete vrátiť nepoužitý tovar až do 90 dní od zakúpenia a okamžite vrátime peniaze.

To však nie je konečný bod nášho etického kódexu. Keďže naše podnikanie sa naďalej rozvíja (dúfame), je pravdepodobné, že náš etický kódex sa bude postupne rozširovať. Predovšetkým dúfame, že nám to umožní intenzívnejšie pracovať na našom úsilí o filantropický presah a minimalizovať negatívny vplyv našej činnosti na životné prostredie.